Enter Tuki ingår i helhetsservicen Enter Optimi. Via tjänsten når du lätt en kunnig expert som hjälper och guidar dig och som raskt löser även de svåraste IT-problemen. Vi samordnar också förändringshanteringen och åtgärdandet av störningssituationer.
Råd och stöd för både slutanvändarna och experterna
I Enter Tuki ingår vår lättillgängliga och sakkunniga Service Desk. Experterna här kan vägleda och hjälpa kundorganisationens egna slutanvändare. Vid behov vägleder vi även en tredje parts IT-experter enligt kundens önskemål. Service Desk kan lösa många slags servicebegäranden, oavsett om de gäller vägledning i användningen, molntjänster, servrar, nätverksenheter, uppkopplingar eller exempelvis programvara.
Service Desk betjänar slutanvändarna tydligt och begripligt – oavsett hur tekniskt problemet är. Service Desk kan också vägleda användarna i användningen av organisationens applikationer. Mer omfattande introduktioner och utbildningar avtalas från fall till fall.
För IT-experterna är Service Desk en värdefull extrahjälp och utökad databas. Tjänsten kan anpassas till organisationens behov. Kundens egen IT-avdelning kan sköta stödet på plats och Enters expert servrarna, inklusive underhållet och användaradministrationen. Vid oväntade problem får kundens IT-experter hjälp från Service Desk precis på samma sätt som slutanvändarna.
Hantering av förändringsbegäranden
Enter Tukis experter tar emot och sköter förändringsbegäranden inom IT-verksamheten, såsom ändringar av användarkonton, registerbehörigheter och Teams-grupper samt av prestandakapaciteter och applikationsversioner.
Enter Tuki är också ett centraliserat informationsställe för organisationens personal vid större förändringsprojekt – till exempel versionsbyten av tjänster och datamigrationer.
Samordning av åtgärdande av störningssituationer
Speciellt i miljöer med flera leverantörer behövs en förmåga att uppfatta, hantera och samordna olika störningssituationer och incidenter som dessa orsakar. Vid felsituationer – speciellt om felet berör flera aktörer – spelar en aktiv och precis kommunikation mellan parterna en stor roll. Enter Tuki hjälper såväl vid mindre, tydligt avgränsade störningssituationer som vid komplicerade och omfattande störningssituationer.
Referenser
Kervo stad
ENTER Ruutuvihko™ garanterar effektiv och säker hantering av användarkonton i Kervo
Kervo stad har börjat använda ENTER Ruutuvihko inom både utbildning och administration, vilket innebär automatisk hantering av användarkonton och dataöverföring mellan de olika organisationerna. Den automatiska kontohanteringen har medfört betydande fördelar och besparingar men även bättre datasäkerhet.
Tecknad Ruutuvihko-serie
Ruutuvihko helpar och automatiserar
ENTER Ruutuvihko™ är en integrations- och automatiseringstjänst som kombinerar information från olika system, sköter hanteringen av användarnamn, ger bättre datasäkerhet och minskar mängden manuellt arbete.
Raute Oyj
Molntjänster och Ruutuvihko – den perfekta lösningen för globala Raute Oyj
Raute Oyj är en global aktör som tillhandahåller tjänster och teknologi för företag inom träindustrin. Nu tar företaget klivet in i framtiden med nya IT-lösningar och digitalisering. Ett steg i denna utveckling är lösningen Ruutuvihko som Raute köper av Enter. Tjänsten automatiserar dataöverföring från HR-systemet Mepco. Ruutuvihko ser till att användarna automatiskt får rätt behörighet till olika applikationer.
Westpak Oy Ab
IT-infrastruktur som möjliggör tillväxt är en investering i framtiden
Westpak, en finländsk tillverkare av flexibla förpackningar, förnyade företagets hela IT-infrastruktur. Syftet med förnyelsen var att uppnå en ännu bättre funktionssäkerhet i datasystemen än tidigare. Utifrån sitt kunnande valdes Enter till att förverkliga förnyelsen.