Enter Tuki ingår i helhetsservicen Enter Optimi. Via tjänsten når du lätt en kunnig expert som hjälper och guidar dig och som raskt löser även de svåraste IT-problemen. Vi samordnar också förändringshanteringen och åtgärdandet av störningssituationer.
Råd och stöd för både slutanvändarna och experterna
I Enter Tuki ingår vår lättillgängliga och sakkunniga Service Desk. Experterna här kan vägleda och hjälpa kundorganisationens egna slutanvändare. Vid behov vägleder vi även en tredje parts IT-experter enligt kundens önskemål. Service Desk kan lösa många slags servicebegäranden, oavsett om de gäller vägledning i användningen, molntjänster, servrar, nätverksenheter, uppkopplingar eller exempelvis programvara.
Service Desk betjänar slutanvändarna tydligt och begripligt – oavsett hur tekniskt problemet är. Service Desk kan också vägleda användarna i användningen av organisationens applikationer. Mer omfattande introduktioner och utbildningar avtalas från fall till fall.
För IT-experterna är Service Desk en värdefull extrahjälp och utökad databas. Tjänsten kan anpassas till organisationens behov. Kundens egen IT-avdelning kan sköta stödet på plats och Enters expert servrarna, inklusive underhållet och användaradministrationen. Vid oväntade problem får kundens IT-experter hjälp från Service Desk precis på samma sätt som slutanvändarna.
Hantering av förändringsbegäranden
Enter Tukis experter tar emot och sköter förändringsbegäranden inom IT-verksamheten, såsom ändringar av användarkonton, registerbehörigheter och Teams-grupper samt av prestandakapaciteter och applikationsversioner.
Enter Tuki är också ett centraliserat informationsställe för organisationens personal vid större förändringsprojekt – till exempel versionsbyten av tjänster och datamigrationer.
Samordning av åtgärdande av störningssituationer
Speciellt i miljöer med flera leverantörer behövs en förmåga att uppfatta, hantera och samordna olika störningssituationer och incidenter som dessa orsakar. Vid felsituationer – speciellt om felet berör flera aktörer – spelar en aktiv och precis kommunikation mellan parterna en stor roll. Enter Tuki hjälper såväl vid mindre, tydligt avgränsade störningssituationer som vid komplicerade och omfattande störningssituationer.
Referenser
Tecknad Ruutuvihko-serie
Ruutuvihko helpar och automatiserar
ENTER Ruutuvihko™ är en integrations- och automatiseringstjänst som kombinerar information från olika system, sköter hanteringen av användarnamn, ger bättre datasäkerhet och minskar mängden manuellt arbete.
Raute Oyj
Molntjänster och Ruutuvihko – den perfekta lösningen för globala Raute Oyj
Raute Oyj är en global aktör som tillhandahåller tjänster och teknologi för företag inom träindustrin. Nu tar företaget klivet in i framtiden med nya IT-lösningar och digitalisering. Ett steg i denna utveckling är lösningen Ruutuvihko som Raute köper av Enter. Tjänsten automatiserar dataöverföring från HR-systemet Mepco. Ruutuvihko ser till att användarna automatiskt får rätt behörighet till olika applikationer.
Westpak Oy Ab
IT-infrastruktur som möjliggör tillväxt är en investering i framtiden
Westpak, en finländsk tillverkare av flexibla förpackningar, förnyade företagets hela IT-infrastruktur. Syftet med förnyelsen var att uppnå en ännu bättre funktionssäkerhet i datasystemen än tidigare. Utifrån sitt kunnande valdes Enter till att förverkliga förnyelsen.
Valkeakosken ammattiopisto
Ruutuvihko är ett verktyg som sparar tid i läroinrättningar
I många läroinrättningar drar man nytta av Enters tjänst Ruutuvihko, som automatiskt synkroniserar elevinformationen. I Valkeakosken ammattiopisto med över tusen studerande infördes tjänsten Ruutuvihko i slutet av år 2017. Tack vare Ruutuvihko överförs uppgifterna om de studerande och kurserna automatiskt och systemet skapar de koder som behövs för alla studerande och anställda.