Enter Tuki

Individuell experthjälp

Enter Tuki erbjuder lättillgängligt och sakkunnigt stöd vid problem som organisationens egen IT-avdelning eller slutanvändaren inte kan lösa.

Enter Tuki ingår i helhetsservicen Enter Optimi. Via tjänsten når du lätt en kunnig expert som hjälper och guidar dig och som raskt löser även de svåraste IT-problemen. Vi samordnar också förändringshanteringen och åtgärdandet av störningssituationer.

Råd och stöd för både slutanvändarna och experterna

I Enter Tuki ingår vår lättillgängliga och sakkunniga Service Desk. Experterna här kan vägleda och hjälpa kundorganisationens egna slutanvändare. Vid behov vägleder vi även en tredje parts IT-experter enligt kundens önskemål. Service Desk kan lösa många slags servicebegäranden, oavsett om de gäller vägledning i användningen, molntjänster, servrar, nätverksenheter, uppkopplingar eller exempelvis programvara.

Service Desk betjänar slutanvändarna tydligt och begripligt – oavsett hur tekniskt problemet är. Service Desk kan också vägleda användarna i användningen av organisationens applikationer. Mer omfattande introduktioner och utbildningar avtalas från fall till fall.

För IT-experterna är Service Desk en värdefull extrahjälp och utökad databas. Tjänsten kan anpassas till organisationens behov. Kundens egen IT-avdelning kan sköta stödet på plats och Enters expert servrarna, inklusive underhållet och användaradministrationen. Vid oväntade problem får kundens IT-experter hjälp från Service Desk precis på samma sätt som slutanvändarna.

Hantering av förändringsbegäranden

Enter Tukis experter tar emot och sköter förändringsbegäranden inom IT-verksamheten, såsom ändringar av användarkonton, registerbehörigheter och Teams-grupper samt av prestandakapaciteter och applikationsversioner.

Enter Tuki är också ett centraliserat informationsställe för organisationens personal vid större förändringsprojekt – till exempel versionsbyten av tjänster och datamigrationer.

Samordning av åtgärdande av störningssituationer

Speciellt i miljöer med flera leverantörer behövs en förmåga att uppfatta, hantera och samordna olika störningssituationer och incidenter som dessa orsakar. Vid felsituationer – speciellt om felet berör flera aktörer – spelar en aktiv och precis kommunikation mellan parterna en stor roll. Enter Tuki hjälper såväl vid mindre, tydligt avgränsade störningssituationer som vid komplicerade och omfattande störningssituationer.

Referenser

Tecknad Ruutuvihko-serie

Ruutuvihko helpar och automatiserar

ENTER Ruutuvihko™ är en integrations- och automatiseringstjänst som kombinerar information från olika system, sköter hanteringen av användarnamn, ger bättre datasäkerhet och minskar mängden manuellt arbete.

Läs mer

Raute Oyj

Molntjänster och Ruutuvihko – den perfekta lösningen för globala Raute Oyj

Raute Oyj är en global aktör som tillhandahåller tjänster och teknologi för företag inom träindustrin. Nu tar företaget klivet in i framtiden med nya IT-lösningar och digitalisering. Ett steg i denna utveckling är lösningen Ruutuvihko som Raute köper av Enter. Tjänsten automatiserar dataöverföring från HR-systemet Mepco. Ruutuvihko ser till att användarna automatiskt får rätt behörighet till olika applikationer.

Läs mer

Westpak Oy Ab

IT-infrastruktur som möjliggör tillväxt är en investering i framtiden

Westpak, en finländsk tillverkare av flexibla förpackningar, förnyade företagets hela IT-infrastruktur. Syftet med förnyelsen var att uppnå en ännu bättre funktionssäkerhet i datasystemen än tidigare. Utifrån sitt kunnande valdes Enter till att förverkliga förnyelsen.

Läs mer

Valkeakosken ammattiopisto

Ruutuvihko är ett verktyg som sparar tid i läroinrättningar

I många läroinrättningar drar man nytta av Enters tjänst Ruutuvihko, som automatiskt synkroniserar elevinformationen. I Valkeakosken ammattiopisto med över tusen studerande infördes tjänsten Ruutuvihko i slutet av år 2017. Tack vare Ruutuvihko överförs uppgifterna om de studerande och kurserna automatiskt och systemet skapar de koder som behövs för alla studerande och anställda.

Läs mer

Anslut dig till Enter Optimis serviceupplevelse.