Enter Tuki ingår i helhetsservicen Enter Optimi. Via tjänsten når du lätt en kunnig expert som hjälper och guidar dig och som raskt löser även de svåraste IT-problemen. Vi samordnar också förändringshanteringen och åtgärdandet av störningssituationer.
Råd och stöd för både slutanvändarna och experterna
I Enter Tuki ingår vår lättillgängliga och sakkunniga Service Desk. Experterna här kan vägleda och hjälpa kundorganisationens egna slutanvändare. Vid behov vägleder vi även en tredje parts IT-experter enligt kundens önskemål. Service Desk kan lösa många slags servicebegäranden, oavsett om de gäller vägledning i användningen, molntjänster, servrar, nätverksenheter, uppkopplingar eller exempelvis programvara.
Service Desk betjänar slutanvändarna tydligt och begripligt – oavsett hur tekniskt problemet är. Service Desk kan också vägleda användarna i användningen av organisationens applikationer. Mer omfattande introduktioner och utbildningar avtalas från fall till fall.
För IT-experterna är Service Desk en värdefull extrahjälp och utökad databas. Tjänsten kan anpassas till organisationens behov. Kundens egen IT-avdelning kan sköta stödet på plats och Enters expert servrarna, inklusive underhållet och användaradministrationen. Vid oväntade problem får kundens IT-experter hjälp från Service Desk precis på samma sätt som slutanvändarna.
Hantering av förändringsbegäranden
Enter Tukis experter tar emot och sköter förändringsbegäranden inom IT-verksamheten, såsom ändringar av användarkonton, registerbehörigheter och Teams-grupper samt av prestandakapaciteter och applikationsversioner.
Enter Tuki är också ett centraliserat informationsställe för organisationens personal vid större förändringsprojekt – till exempel versionsbyten av tjänster och datamigrationer.
Samordning av åtgärdande av störningssituationer
Speciellt i miljöer med flera leverantörer behövs en förmåga att uppfatta, hantera och samordna olika störningssituationer och incidenter som dessa orsakar. Vid felsituationer – speciellt om felet berör flera aktörer – spelar en aktiv och precis kommunikation mellan parterna en stor roll. Enter Tuki hjälper såväl vid mindre, tydligt avgränsade störningssituationer som vid komplicerade och omfattande störningssituationer.
Referenser
ISO 27001-certifikat
Framgångsrik certifiering inom informationssäkerhet för Enter SystemSolutions Oy
Enter SystemSolutions Oy nådde en betydande milstolpe sommaren 2024, när företaget beviljades ett certifikat enligt ISO/IEC 27001:2022. Denna internationellt erkända standard är ett bevis på ett högklassigt ledningssystem för informationssäkerhet och engagemang i kontinuerlig förbättring av informationssäkerheten.
Enter Optimi ute nu
Strategisk helhetsservice för IT-verksamheten
Enter Optimi är en ny servicehelhet för hantering och optimering av IT-miljöer. Lösningen som utgår från kundens affärsverksamhet betjänar organisationens strategiska behov kundspecifikt och tryggar verksamhetens kontinuitet. Den optimerade helheten fungerar som organisationens egen, effektiva IT-avdelning. Den bygger på bästa praxis, som Enter finslipat under sina mer än 25 år i branschen.
Sigge Arkitekter Ab
Sigge Arkkitehdit säkrar verksamheten genom att förnya servrar
Sigge Arkkitehdit är en stor arkitektbyrå med verksamhetsställen i både Åbo och Helsingfors. Kraven på IT-systemen är höga på kontoret med ungefär 80 medarbetare, eftersom arkitekterna arbetar med stora 3D-modeller och virtuella modeller som kräver hög prestanda och driftsäkerhet av datorerna.
Tammersfors stad
Automatiseringen av den elektroniska arkiveringen underlättar vardagen på läroanstalterna
Enter har genomfört en lösning för automatiserad elektronisk arkivering vid läroanstalterna på andra stadiet i Tammerfors. Enter har tidigare genomfört en likadan automatisering av arkiveringen vid grundskolorna i Tammerfors, där lösningen har konstaterats fungera väl. Därmed var det lätt att fatta beslut om att inleda ett motsvarande automatiseringsprojekt för arkiveringen även vid gymnasieskolorna och yrkesläroanstalten i Tammerfors.