- Asiakas
- Tamminiitty Oy
- Palvelut
Tamminiityn toimintaideologia perustuu ennen kaikkea laadukkaaseen palveluun.
– Tavoitteenamme on aina toimia niin, että asiakas omassa liiketoiminnassaan ei havaitse meitä. Tämä tarkoittaa käytännössä onnistuneita toimituksia sekä asiakaspalvelun virittämistä huipputasolle. Asiakastyytyväisyys saavutetaan avuliaisuudella ja ahkeruudella. Menestyksen taustalle tarvitaan tietenkin myös toimivat tietojärjestelmät, toimitusjohtaja Marko Wessman kuvailee.
Tamminiitty aloitti toimintansa alun perin Eurassa, jolloin rakennettiin myös yrityksen ensimmäinen it-infraratkaisu.
– Enter oli yrityksenä aiemmin tuttu, ja kun yrityksessämme tarvittiin tietojärjestelmää, oli Enterin valinta yhteistyökumppaniksi itsestäänselvyys. Enterin osaaminen oli meille varma kortti. Alkuvaiheessa halusimme meille oikein mitoitetun infraratkaisun, joka on riittävän kevyt toiminnallemme. Halusimme myös infran hallinnan sellaisiin käsiin, joka sen luotettavasti osaa hoitaa, Wessman muistelee.
Kahdennettu palvelinratkaisu kaiken ytimessä
Kun Tamminiitty muutti uusiin toimitiloihin Köyliöön, oli tarpeen rakentaa uusi tietojärjestelmäratkaisu.
Jatkuvat palvelut
– Pilvipalvelut ovat monelle yritykselle nykypäivää, mutta meidän kaltaisellemme teollisuuden tuotantoyritykselle on tärkeää, että käytössämme on oma luotettava palvelinympäristö, joka toimii myös ilman tietoverkkoyhteyksiä ulkomaailmaan. Koko tuotannonohjauksemme perustuu tietojärjestelmiimme. Järjestelmä on yrityksemme selkäydin. Enterin toteuttaman kahden fyysisen palvelimen ja levyjärjestelmän ansiosta yhden palvelimen vikaantuminen ei pysäytä toimintaa. Vikatilanteessa kukaan työntekijöistä ei edes huomaa, kun järjestelmä siirtyy automaattisesti käyttämään kahdennettua palvelinta, Wessman kertoo.
Ylläpitopalvelut tuovat merkittävästi ajansäästöä ja mielenrauhaa työhön.
Marko Wessman
Tamminiityllä ei ole omaa IT-hallintoa, vaan Enter huolehtii palvelinympäristön toimivuudesta ja päivityksistä.
– Ylläpitopalvelut tuovat merkittävästi ajansäästöä ja mielenrauhaa työhön. Suurin osa IT-järjestelmien huoltotehtävistä hoituu etäyhteyden avulla. Ongelmatilanteissa saamme aina apua nopeasti, Wessman kiittelee.
Suuri vaikutus kustannustehokkuuteen
Wessmanin mukaan hyvin toimivalla it-järjestelmällä on suuri vaikutus työntekoon ja tuloksellisuuteen. Järjestelmän avulla voidaan vaikuttaa merkittävästi kustannustehokkuuteen esimerkiksi seuraamalla tuotteiden valmistukseen kuluvia työaikoja.
– Vuoden aikana kauttamme lähtee jopa 1 200 000 osaa toimitettavaksi asiakkaillemme. Määrä on niin suuri, että siinä tarvitaan osaavia ja motivoituneita työntekijöitä. Myös tuotannonohjauksen tulee olla viritetty huippukuntoon. Lähes koko tuotantoprosessi toimii meillä paperittomasti. Tehokkuus näkyy kaikissa työn vaiheissa, hän arvioi.