- Asiakas
- Soitin Laine
- Palvelut
Tänä vuonna 90 vuotta täyttävä turkulainen Soitin Laine Oy on jo kymmenen vuoden ajan hyödyntänyt Enterin asiantuntijoiden osaamista tietojärjestelmissään. Vuosien varrella Enter on vastannut Soitin Laineen palvelinjärjestelmien vaihtoprojekteista sekä suunnitellut ja toteuttanut yrityksen verkkoratkaisut, palomuurin ja muut tietojärjestelmäratkaisut.
– Yrityksemme on keskittynyt soittimiin sekä studiolaitteisiin ja -ohjelmistoihin. Palvelemme ammattimuusikoita, orkestereja, yhtyeitä ja eri tasoisia musiikinharrastajia. Vaikka työntekijöillämme on osaamista tietotekniikasta studiojärjestelmissä, haluamme että yrityksen tietojärjestelmistä huolehtii kokonaisvaltaisesti asiantunteva IT-alan kumppani, kertoo Soitin Laineen toimistopäällikkö Anna Alopaeus.
Kumppani mukana muutoksissa
Muutama vuosi sitten yritys siirtyi käyttämään Microsoft 365 -palvelua, ja Enter oli vahvasti mukana tukena myös tässä siirtymävaiheessa.
– Meillä on myymälät Turussa ja Helsingissä. Lisäksi palvelemme asiakkaitamme verkkokaupassa. Liiketoiminnassa lähes kaikki riippuu tietokoneiden toiminnasta. Tietojärjestelmiimme kuuluvat muun muassa kassajärjestelmät, kirjanpito, myynti, ostot sekä viestintä. Verkkokaupan kasvu on muuttanut toimintaamme monin tavoin. Muutokset ovat asettaneet vaatimuksia myös tietojärjestelmille. Enteriltä olemme saaneet apua kaikkiin tarpeisiimme, Alopaeus toteaa.
Soitin Laineella on oltu tyytyväisiä Enterin tapaan palvella ystävällisesti ja asiallisesti.
– Meidän kannaltamme on tärkeää, että IT-kumppanimme osaa kertoa asioista ymmärrettävästi ilman ammattisanastoa. Olemme aina saaneet nopeasti apua ongelmatilanteissa. Järjestelmät ovat käyttäjille selkeitä, ja Enterin asiantuntijat ovat opastaneet tietojärjestelmien eri ominaisuuksien hyödyntämisessä, Alopaeus kiittelee.